Miért van Magyarországon két Sri Chinmoy csoport?

Az, hogy két csoport van teljesen normális. Jézus tanítása alapján számtalan vallás, csoport létezik, és még most is születnek újabbak. Krishnával, Buddhával ugyanez a helyzet. Sri Aurobindonak is az ásramján kívül sok követője van különböző csoportokon belül. Minden csoportban a mester tudatát tanítják.

Sri Chinmoy tanítása terjedelmes, életátfogó, és egész biztos, hogy idő teltével sok iskola és csoport alakul majd ki, ami csak a tanítás előnyére válik. Ha egy vezetői képességgel rendelkező ember megért és megél egy tanítást, azt igyekszik tovább adni, úgy ahogy nála jól működik. Mivel pedig nem biztos, hogy másnál is így van, ezért alakulnak ki a különböző iskolák vagy csoportok ugyanazon tanítás alapján. Persze ezek az emberek az általuk alapított csoportnak vezetőjévé válnak. Mester egyikük sem lesz, mert a mester eleve adott, mint a régi nagy mesterek esetében is. Ők csak vezetők, és mint olyanok a jóga iskola rendszerét a Mester szellemében, legjobb belátásuk szerint tartják fent. India Nagykövete Shri Malay Mishra mondta egyik találkozón 2015 tavaszán, hogy a jógában nincsen demokrácia, mert az akkor már nem jóga. Egy olyan vezető, aki a tanítást hitelesen éli és inspirálni tud, elengedhetetlenül szükséges. Gunagrihát Sri Chinmoy választotta ki erre a feladatra 2007-ben mielőtt elhagyta volna testét.

Egy mester fizikai léte után az emberek a maguk módján akarják értelmezni és élni a szellemi örökséget. Ez kivétel nélkül minden nagy mester élete után így volt. Nem olyan kényelmes az emberi természetnek a tanítás szerint átalakulni, mint a tanítást a maguk természetére szabni. Ilyenek vagyunk emberek. Egy ilyen dologból kialakult fegyelmi eset váltotta ki a konfliktust a magyar tanítvány csoportban is. Ezt a fegyelmi kihágást különböző módon értelmezték a tagok és a vezetők is, és az ellentét aztán odáig éleződött, hogy dönteni kellett a kiválás vagy az elvek feladása között. Így indult el a második csoport Sri Chinmoy tanítványai között.

Gunagrihát és többi tanítvány társait is a Mester elveinek a szigorú betartása vitte el addig a tudatállapotig, amelyben szerencséjük van élni és ezért mi ebben hiszünk. Az őszinteség és az önfegyelem elengedhetetlenül és sérthetetlenül szigorú fundamentuma a spirituális életnek. A spiritualitásban, ezek nélkül nincsen talaj a lábunk alatt és képtelenek vagyunk fejlődni, ezt valljuk mi.

Két évig tartó belső ellentétek után Gunagriha kilépett a közösségből és több mint 80 magyar tanítvány követte, akiket emiatt a New York-i Sri Chinmoy Church (egyház) végrehajtó bizottsága kiközösített. Így alakult az új csoport.

Ezt a témát nem is kellene tárgyalni, hanem mindenki kellene végezze a tevékenységét saját belátása szerint. Ezeket azért kell leírni, mert egyre többen kérdeznek rá erre a témára, miután meglátják a Gunagriha és csoportja ellen közzétett felhívást az interneten. Ez megzavarja az emberek törekvését és nem tesz jót a lelkesedésüknek.

Hogy ki melyik csoportban akarja követni Sri Chinmoyt és tanulni tőle a szellemi jógát, szerintünk az teljesen mindegy. Mindenkinek szabadon magának kell eldöntenie. Nem az számít, hogy kik vannak körülötted, hanem az, hogy ki a mestered és milyen belső kapcsolatot vagy képes kiépíteni vele. Ha ebben az irányban tanácsot igényelsz, akkor azt mondjuk, hogy próbáld ki, hol érzed magad jobban, hol kapsz erősebb inspirációt a Mester követésére. Sokfélék vagyunk emberek, így mindig jó, ha többféle lehetőség van. A Mester mindenhol megtalál, ha őszinte és hű vagy hozzá.

A mi csoportunk a Sri Chinmoy Alapítvány keretében működik. Nálunk a tanítványok, mint az Alapítvány önkéntes munkatársai szervezik és segítik a belsoiskola.hu csoportot, mert minél több emberhez szeretnénk a filozófiát eljuttatni, lehetőséget adva, hogy aszerint éljenek.